Sabtu, 29 Julai 2017

Kemajuan Ialah Begerak Ke Hadapan - Lakukan Sekarang.

Sebab utama seseorang tidak berjaya adalah "Takut kepada kegagalan". Kegagalan yang dimaksudkan juga adalah "kegagalan" dari segi gagal menangani fikiran-fikiran negatif "Apa orang kata" sekiranya kita melakukan sesuatu yang kreatif dan inovatif, di mana orang lain tidak pernah lakukan.



Pernahkah anda mempunyai satu idea perniagaan atau ciptaan yang boleh menyelesaikan sesuatu masalah? Tetapi, anda tidak melakukan apa-apa oleh kerana idea tersebut belum ada orang lakukan. Anda akan rasa takut untuk berkongsi idea tersebut, apatah lagi memulakan idea tersebut.

Apa yang terjadi? Beberapa bulan kemudian, anda terlihat idea perniagaan atau penciptaan yang anda fikirkan tersebut menjadi kenyataan- tetapi dilakukan oleh orang lain! Bukan anda!

Anda mungkin ingin menjadi seorang usahawan berjaya tapi belum lagi bertindak.

Alasannya tiada idea, mengapa tidak anda jadikan SABUN sebagai produk anda, kerana setiap orang menggunakan sabun dan bukan hanya badan saja yang perlukan kebersihan malah hampir lantai, periuk, gelas, kenderaan, tempat kerja, longkang pun perlu dicuci....dan inilah peluang anda.

Jumlah penduduk Malaysia hampir 30 juta...apa ditunggu lagi, siapkan diri anda. dapatkan idea yang tidak merugikan ini.


Untuk Pertanyaan Lanjut

Nama

E-mel *

Mesej *