Rabu, 11 November 2020

ANDA TENTUKAN MINYAK ATAU LEMAK YANG DIGUNAKAN

 ANDA TENTUKAN MINYAK ATAU LEMAK YANG DIGUNAKAN

Proses sejuk adalah kaedah pembuatan sabun yang tidak menggunakan sumber haba luaran. Proses pembuatan sabun dengan kaedah ini adalah paling mudah. Minyak atau lemak bertindakbalas dengan alkali iaitu proses safonikasi untuk menghasilkan sabun. Proses ini sering digunakan oleh penggemar dan pemilik industri kecil sabun.

Membuat sabun cair dan tuangkan adalah cara mudah dan kreatif untuk membuat sabun anda sendiri. Bagi anda yang pernah membuat produk sabun dengan kaedah cairkan sabun kemudian campurkan rumusan mengikut formula kemudian tuang ke acuan. Sebilangan pembuat sabun lebih suka mencairkan dan mencurahkan kerana prosesnya mudah dan membolehkan pembuat sabun lebih menumpukan perhatian pada aspek estetika pembuatan sabun. Mungkin anda juga rasakan cara ini lebih mudah tetapi sekali anda telah cuba untuk membuat sabun dengan kaedah proses sejuk, barulah anda berkata YA dan mengesahkan membuat sabun secara PROSES SEJUK sangat menakjubkan.

Natrium hidroksida, juga dikenal sebagai alkali, digunakan dalam pembuatan sabun proses sejuk. Proses sejuk dapat menghasilkan 100% produk tanpa bahan sisa atau bahan yang kena dibuang.

Dalam bentuk termudah, potong apa yang anda perlukan, cairkan, dan tuangkan ke dalam acuan sabun kegemaran anda. Mempelajari cara menukarkan minyak atau lemak menjadi bubur sabun dan tuangkan adalah kaedah pembuatan sabun termudah yang boleh anda pelajari.


Mencairkan dan mencurahkan bukan pembuatan sabun sebenar, sering disebut sabun gliserin, boleh menjadi jernih, legap atau berwarna. Hanya cairkan sabun, tambahkan bahan yang dirumus dan tuang ke dalam acuan hanya 4 jam, selepas itu dah siap untuk digunakan.

Sabun sebenar perlu menjalani tempoh sejatpulih yang memakan masa selama empat minggu sebelum digunakan. Berbezakan? Jika anda ingin membuat margin yang lebih, menggunakan minyak atau lemak tanpa was-was; sebaiknya buatlah sabun sendiri kerana ianya lebih meyakinkan, dengan kualiti terbaik, manakala harganya agak rendah daripada harga sabun lain di pasaran.

Pembuatan sabun tidak sukar dilakukan sekiranya anda dilengkapi dengan sedikit maklumat. Keseronokan dan kemahiran yang kini menjadi hobi berguna, pembuatan sabun adalah hobi yang hebat dan berbaloi. Pembuatan sabun kini telah menjadi hobi yang viral, digemari ramai orang kreatif dan artistik.

Sekiranya anda memutuskan untuk menjual produk anda pada harga yang berpatutan, rancanglah untuk membina perniagaan yang menarik dan mendapat keuntungan yang lumayan.

UNTUK KESELAMATAN: Pembuatan sabun proses sejuk tidak digalakkan untuk keselamatan kanak-kanak kerana kemungkinan bahaya yang ditimbulkan oleh lye.

Untuk Pertanyaan Lanjut

Nama

E-mel *

Mesej *