Jumaat, 10 Februari 2017

SABUN SUSU OATMEAL


Dalam sejarah Mesir Purba, orang-orang Mesir telah menggunakan oatmeal dalam perawatan kulit mereka. Bangsa Romawi dan Yunani mencatat bahawa masalah kulit dapat disembuhkan dengan mandi dengan oat. Sejarah penggunaan oatmeal sebagai penyembuh kulit alami telah digunakan sejak berabad-abad lalu, dan pada tahun 1989; FDA telah mengakui oatmeal adalah selamat dan berkesan sebagai pelindung kulit.  

Dr. Amy Wechsler, seorang  Dermatologis yang berasal dari Amerika Syarikat, menjelaskan bahawa; ada empat sebab mengapa oatmeal sesuai untuk kulit manusia.

1. Mencegah kekeringan: Oatmeal mengandung polisakarida, yang menjadi agar-agar dalam air dan meninggalkan lapisan pelindung baik pada kulit, mencegah kulit kusam, kering serta bersisik.

2. “Moisturizing”: Oatmeal kaya akan lemak sehat serta dapat memberikan kelembapan kepada kulit.

3. Pertahanan kulit: Protein dalam oatmeal berfungsi untuk menjadi pelindung semulajadi, yang menghalang kulit mati dan kotoran dari luar tidak masuk ke dalam manakala protein yang diperlukan dapat diresap ke dalam kulit.

4. Membersihkan liang pori-pori: Oatmeal dipenuhi dengan pembersih semulajadi (disebut saponin) yang lembut menghilangkan kotoran dan minyak dari liang pori-pori.

Sebagai bahan organic, Oatmeal membantu menyelesaikan masalah kulit, termasuk: kulit kering, biang keringat, gatal-gatal, terbakar sinar matahari, gigitan serangga, gatal musim dingin, dermatitis atopik, dan alergi atau dermatitis.

Sabun Susu Oatmeal disediakan dengan bahan organic lain seperti susu kambing, Minyak dedak beras (rice bran oil), Minyak zaitun, Minyak sawit, Minyak kelapa dan Minyak jarak.



Banyak perkara akan anda temui;
1. Siapakan pembuat sabun dan bilakah ianya dibuat?
2. Berapakah jenis sabun yang terdapat di pasaran sekarang?
3. Siapakah T.J. Barratt dan apakah penemuannya yang cemerlang?
4. Siapakah Andrew Pears, apakah karier awalnya?

Untuk Pertanyaan Lanjut

Nama

E-mel *

Mesej *